2010-10-08

 

Veckobrev

Hej allihopa,
 
Idag är min bönedag.  Det är en fin dag, för det är Vår Fru av Rosenkransens dag och vår församling heter Vår Fru av Rosenkransen.  Vi firar det offentligt på söndag och i samband med detta kommer vår nye Krykoherde att installeras. Jag ber för oss alla ikväll 18.00 till 19.00. Jag ber speciellt för spridning av ständig bön och att alla samordnarna får ny inspiration.
 
Jag blev glad när jag fick följande från Marina under veckan:
 
Jag tyckte mycket om bönen du skrivit av här nedanför. Den påminner om en psalm som vi sjunger i engelska mässan i Malmö, Där är alltid en kör med mest filippiner som sjunger, och läsningarna framförs också av engelsktalande asiater (jag tror vietnameser och filippiner). Det är moderna sånger och man vill dansa till i kyrkbänken! 
Min favorit är en sång som till min glädje finns med i SUKs nya sångbok, den heter "Here I am, Lord", text och musik Dan Schutte och finns översatt till svenska i sångboken av Anna Dunér.
 
Here am I Lord.
In Your presence I am still.
I´ve come to do your will.
Not a God to be scared of.
A God of  compassion and love
in whose presence I am safe.
In whose presence I do not need to defend myself.
In whose presence I can be still.
I place myself, my worries and hopes and my whole lIfe in the hands of my loving GOD
 
Här är jag Herre.
I din närvaro är jag stilla.
Jag är här för att göra Din vilja.
Inte en Herre att vara rädd för.
En Herre av medkänsla och kärlek
i vars närvaro jag är trygg.
I hans närvaro behöver jag inte försvara mig.
I Hans närvaro kan jag vara stilla.
Jag lägger mig, mina bekymmer, mitt hopp och hela mitt liv i Dina kärleksfulla händer.
 
Jag har inte sett SUKs nya psalmbok, men kommer att se om jag kan hitta den.
Jag älskar meningen "in whose presence I do not need to defend myself" ; "i hans närvaro behöver jag inte försvara mig".
 
Jag har nyss pratat med Sten, Helens man.  Helen mår inte bra alls   Förra veckan var hon tillbaka på sjukhuset. Jag kunde nästan känna Stens ängslighet Jag ber er alla intensifiera bönen för hennes helande.  Ber också för styrka för familjen, att alla känner sig burna av  Marias förböner och Herrens Kärlek.
 
Varma hälsningar,
Colette




Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?