2010-10-24

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Veckorna bara rusar iväg och här kommer Fr. Johnny´s brev igen.
I morse när jag gick in på "Pray as you go", hörde jag Taizekommuniteten sjunga  "Give peace O Lord to those who trust in you" /Ge frid, O Herre till dem som ha tillit till Dig. Det inspirerade mig till det här brevet.
Jag blev verkligen tagen av Helens bild (förra brevet) och beskrivning av "The Power of Prayer"/Bönens Makt.  Jag tog fyra bönehäften till Kyrkan förra söndagen, fyra personer visade intresse och två av dem anmälde sig idag för en timme den 8e i månaden.
Jag pratade med Helens man igår.  Helen ligger på sjukhuset över helgen för prover. Sedan åker hon till Uppsala för mer vård. Hon är lite bättre, men det går upp och ner och hon har sondmatning. Låt oss be också speciellt för läkarna, som tar hand om henne, så att hon får den rätta behandlingen.
Jag besökte Yvonne under veckan. Hon är vår senaste konvertit (i Karlstad), fast man skulle kunna tro att hon alltid har varit katolik. Hennes man Tommy konverterade först och till hans glädje, efter mycket bön, följde hon med flera år senare.  De ber rosenkransen varje kväll och de ber för alla som finns med på veckobrevets sändlista. Vi hade en väldigt fin tid tillsammans och när jag lämnade henne kände jag mig verkligen styrkt. Jag tänkte på någonting som Anna i Säffle sade till mig: "Det ger mig stryka att veta att där finns andra som ber för mig och jag har kunnat klara av det faktum att min man har varit sjuk i några år".
Beatrice i Karlstad vill ha förbön för sin bror Bigirimana som  gick bort igår. Må han vila i frid och må Beatrice och familjen känna sig burna av Herren. Tyvärr bodde Bigirimana i Burundi och Beatrice kan inte var med vid begravningen.
Tacksam om ni också ber för Devotes 9-åriga dotter, Samantha, som nyligen har genomgått en shuntoperation. Operation gick bra men Devote vill gärna att vi ber att det inte ska bli några komplikationer.
Det är allt för den här veckan;
Många varma hälsningar,
Colette


Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?