2013-09-28

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Jag är fascinerad av Fr. Johnnys arbete. Han är outtröttlig. Han arbetar hårt nu med att etablera Pastoral Councils (församlingsråd) på Irland.  Tanken är att lekmän ska bli mer engagerade och få mer att säga till om.   Det verkar vara Kyrkans framtid. Låt oss be för detta, som Fr. Johnny uppmanar oss.
Jag fick ett glädjande besked från Christina i Dahlby, nu Malmö. Ni kanske kommer ihåg att jag bad om förböner för henne för ett tag sedan. Hon skriver nu så här: "Kranskärlen är inte förträngda utan friska och man behöver inte åtgärda dem alls. Kardiologerna kommer således att koncentrera sig på aortan, när det nu kan bli av. Tack Gud, Det känns som om han har vidrört mig. Det gick så smidigt efteråt, inget ont någonstans. Tacka Herren, ty han är god, evigt varar hans nåd."
Tack för Christina och vad hon har betytt för Ständig bön för äktenskap och familj. Var med henne och beskydda och inspirera alla sjukhus och vårdpersonal som har med henne att göraJesus Heliga Hjärta, jag litar på Dig. Hela Christina.
En glädjebesked till; Anna-Britt Nilsson skickade information om ett fint möte som hon nyligen ordnade. Hon skrev följande till mig och till alla som var med på mötet:
"Hej!
Tack ni som kom till mötet med fader Marian i onsdags. Det blev ett mycket konstruktivt möte tycker jag. Vi kom fram till att vi skulle vilja genomföra dessa tre saker:
* Inför vår bönedag den 5:te varje månad, med start den 5 november, så ska vi ställa ut en brevlåda, kärl eller liknande där alla kan lägga i lappar med böner om äktenskap och familj, så tar vi med dem på vår bönedag.
* Vi ska försöka hitta en återkommande söndag varje år då man speciellt uppmärksammar äktenskapet och äkta makar får möjlighet att förnya sina äktenskapslöften.
* Nästa träff i gruppen blir söndagen den 6 april efter mässan. Vi ska fortsättningsvis försöka att träffas två gånger per år, en vardagkväll efter kvällsmässan på hösten och en gång på våren efter söndagsmässan.

Fader Johnny lyckas som alltid lyfta fram dagens evangelietext så att den direkt kan tillämpas på våra nära relationer:
When we become selfish with our money we also become selfish with our time and this has a serious effect on our marriage and family relationships and the quality of our lives together becomes less loving"
Låt oss inte glömma bort alla som har bett om våra förbönerTeresa, Yvonne, och pojken som försökt begår självmord och alla andra.

Hälsningar från
Anna-Britta"
God, I love you. Strenghten my love for others.
Help my life become a reflection of you abundant 
love for me and for all people.
Herre, jag älskar Dig. Stärk min kärlek till andra. 
Hjälp mitt liv bli en spegel av din överflödande 
kärlek till mig och alla människor.
Loyola Press, som stämmer väl in med Fr. Johnnys brev.
Varma hälsningar;
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?