2014-10-05

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Fr. Johnny utmanar oss verkligen den här veckan när han säger What makes the difference in life is the quality of our thanksgiving and praise of God and of one another/ Det som gör skillnad i livet är kvalitén på vår tacksägelse och lovprisning av Gud och varandra. Resten, som verkligen är viktigt att ta till oss, finns i couple prayer.
Jag har väldigt mycket att vara tacksam för och inte minst för det varma välkomnande jag fick från Franciskanerna i Angered och för deras stöd för bön för äktenskap och familj.  Som jag berättade förra veckan skulle vi åka till Göteborg och besöka Angereds  församling och Hisingens.  Det var en väldigt inspirerande helg för mig. Vi var inte många, men de som var med var väldigt intresserade och jag fick berätta ingående. Jag hade en väldigt stöd i prästerna, Kyrkoherden Fr. Robert och Fr.Marek, som var med och som tycker det här är väldigt viktigt. "Om vi inte ber för familjerna kommer vi inte ha prästkallelser heller" sade Fr. Robert.. Elsa, som jag träffade i Jönköping under Kongressen och som har varit med sedan dess, ställde upp som samordnare. I söndags gick vi till Mässan i Hisingen. Jag fick berätta kort under kungörelser och sedan under Kyrkkaffet. Det är alltid lite rörigt när man ska prata under Kyrkkaffe, men Johanna gjorde det lätt för mig och fick alla att tystna. Fr. Michael gav mig en mikrofon och sedan anmälde sig flera "på direkten".  De har undervisning på söndagar, så jag fick vara med i föräldragruppen. Det var en härlig grupp som visade stort intresse och jag blev väldigt väl mottagen. Inte nog med detta; Fr.Michael skulle fira Mässa på engelska på kvällen. Han tog med flera engelska häften och i tisdags skrev en kvinna som heter Doris till mig att hela 33 församlingsmedlemmar har tagit varsin timme. Sam och Johanna kommer att vara samordnare. Det kommer att spridas bland de polska församlingsmedlemmarna också; De har sin egen Mässa på söndagar.Båda församlingarna kommer att fira Mässan för äktenskap och familj på deras dag för ständig bön.  Tack för alla förböner för helgen. De bar frukt och må de fortsätta att bära mer frukt.
David vill ha förbön. Han vill gärna träffa en livspartner och känner sig stressad av det. Herre, vi överlämnar David till dig. Du känner till hans längtan. Hjälp honom att ta det lugnt, men samtidigt vara vaken för vad Herren vill. Herre. du har svarat på sådana böner tidigare och vi ber att du gör det nu igen. Jesus, Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
Christina vill ha bön för sin man, som nu är i sin 37e behandling för cancer. Det är väldigt svårt för båda två.  Herre vi överlämnar familjen till Dig. Vi ber att de får känna att du är med dem, att de känner sig burna av böner. Lindra deras oro och låt dem får all den mänskliga och andliga hjälp de behöver.
Familjen Weimers flyttar nu till Bryssel. De letar efter en lägenhet och under tiden bor Jenny och barnen kvar på Hammarö. Herre, vi lägger val av lägenhet i dina händer. Du vet bäst vad som passar familjen. Du vet hur det är att bo på var sitt håll.  Låt dem få en bostad snarast. Låt hela familjen finna sig till rätta i Bryssel.
Sist, men absolut inte minst, få vi inte glömma att be för Synoden som börjar idag. May God´s spirit be with all those who are there/ Må Guds Ande vara med alla som är där, ber vi med  Fr.Johnny.
Lord, I  am so grateful for the gift and grace of faith in my life.
May that gift continue to bear fruit so that I might be a light
for those in darkness.
Herre, jag är så tacksam för trosgåvan i mitt liv.
Må den gåvan fortsätta att bära frukt så jag får vara ett ljus
för dem, som befinner sig i mörker. 
Loyola Press
Varma hälsningar;
Colette
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?