2009-03-14

 

Veckobrev

Jag brukar mejla Fr Johnnys veckobrev , tillsammans med några egna tankar/erfarenheter, till ett antal intresserade bedjare. Min man föreslog att jag borde lägga ut detta på bloggen varje vecka. Då skulle den bli mer intressant. Jag tror jag gör det, men då nämner jag bara förnamn på dem som är inblandade. Här kommer alltså mina tankar denna vecka.

Brev 090309

Det var många som hörde av sig den här veckan och jag blev glad. Bland andra Eva, samordnare i Missionskyrkan i Rönninge, Stockholm. De är fortfarande med och vill ha flera häften.

Någon annan har skrivit att hennes bön besvarats och hon har träffat en livsledsagare! Deo Gratias!

En annan har blivit "in the family way" trots att hon hörde från läkaren att det skulle bli svårt för henne att bli med barn utan hjälp.

Ragnhild skrev så här:

"En hälsning från Dalslandsskogen, där snön ligger djup och kallt är det, jag läste ditt mail nyss och visst förstår jag att det finns plats, för att tappa modet, om vi inte hör av oss någon gång, men nog tror jag att bönen pulserar och går ute i stugorna och som jag tänkte sist, det är ju inte bara en bön för äktenskapet, utan också för Kyrkan, dess Biskop och präster, medarbetare i vårt avlånga land, vilket är en bonus."

Vi får inte heller glömma att be för Birgittasystrarna, som var så generösa när Fr. Johnny kom till Vadstena i somras. Birgittasystrarna och Mariadöttrarna i Vadstena är också med i vår bönekedja.

Göran skrev i en artikel i KM nyligen: "De som ber ihop håller ihop; ...om det bara handlar om ett minimum av bön tillsammans, så kommer man vidare..."
Det är inte lätt att be och många har sagt till mig att ständig bön för äktenskap och familj har hjälpt dem att börja be.
Längre ner i artikeln skrev han: "Vi får tro att det stift som ber tillsammans också växer tillsammans och håller ihop". Det som är så vackert med ständig bön är att ingen är utesluten och som Ragnhild påpekar, vi ber för Kyrkan i dess helhet.

Nästa söndag, 15e mars, kommer vi att ha en inspirationsträff för alla bedjare och andra intresserade i vår församling i Karlstad direkt efter Mässan. Mer om detta nästa vecka.

Livet är spännande!

Ha en fin fastevecka;
Varma hälsningar,
Colette

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?