2009-05-22

 

Veckobrev


Hej allihopa,

Vi går med rasande takt mot Pingst. Jag älskar den här årstiden. Låt oss be för förnyad kraft från Den Helige Ande, som tar bort allt damm;). Jag älskar Pingstsekvensen, som finns i Oremus och också i Cecilia (Psalm 590). Det finns också en väldigt fin Pingst Novena i Oremus.

Jag blev tagen av vad jag läste i Sacred Space igår:

"Pain turning into joy is part of the human condition. A grain of wheat falls and dies in the ground and then becomes a rich harvest. Loss and pain can bring us close - to God and to each other. It may not. Prayer can be a time of noticing the good in everything and of praying that pain will turn into joy".

Jag lovade Irene att jag skulle nämna om ett mysigt gästhus i Säffle som hon har. Man kan bo där kortare eller längre perioder.

Med början igår finns det två familjeläger den här helgen. Ett i Marielund och ett i Skåne. Låt oss be att ledarna bli inspirerade och att alla som deltar är öppna för budskap, så att det kan bära frukt, frukt som består.

Astrid, som tillhörde vår församling i Karlstad tidigare, blev inspirerad av Psalm 214B, "Lär mig att bedja av hjärtat, inte i afton men nu". Det var uppmuntrande att höra.

Ha en fin och förhoppningsvis solig vecka.

God bless,

Colette




Fr. Johnnys veckobrev finns här.
Fr.Johnnys veckobrev på svenska finns här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?