2009-06-12

 

Veckobrev

Hej allihopa.

Hoppas veckan har varit bra trots vädret. Förmodligen kommer vi att ha en solig midsommar.

En vackert Novena "in honour of the Sacred Heart of Jesus" finns på "Sacred Space". Du kan även lyssna på det genom audio.

Joanna i Skåne har skickat följande:
Får vi be om förbön för vårt barnläger i Skåne, för barn från hela regionen? Lite mindre barn anmälda än vanligt men viktigt att allt blir bra för dem. temat är "Bönens hemlighet" och Broder Jonas Svensson, karmelitbroder från Tågarp är med oss hela lägret, som är på en lägergård utanför Hässleholm.

Bengt Malmgren påminner om:
Internationell barnkörfestival i Stockholm 8-12 juli2009-07-08 - 2009-07-12 Mer information här. Katolsk Karismatisk förnyelse i Sverige.

Anna Lena (Luleå) hittade Franciskus bön på svenska på nätet. När jag besökte alla nior i mina barns gamla högstadium och pratade mest om etik och moral, men satte det i ett sammanhang, slutade jag med att läsa den här bönen.

FRANCISKUS BÖN
O Herre, gör mig till ett redskap för din frid.
Där hat finns, låt mig få föra dit kärlek.
Där ondska finns, låt mig få komma med förlåtelse.
Där oenighet finns, låt mig få komma med enighet.
Där tvivel finns, låt mig få komma med tro.
Där osanning finns, låt mig få komma med sanning.
Där förtvivlan finns, låt mig få komma med hoppet.
Där sorg finns, låt mig få komma med glädjen.
Där mörker finns, låt mig få komma med ljuset.
O gudomlige Mästare,
låt mig sträva inte så mycket efter att bli tröstad, som att trösta,
inte så mycket efter att bli förstådd, som att förstå,
inte så mycket efter att bli älskad, som att älska. Ty det är genom att ge, som man får,genom att förlåta,
som man blir förlåten.

Pax in terrem,
Colette


Fr. Johnnys veckobrev finns här.Fr.Johnnys veckobrev på svenska finns här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?