2009-10-03

 

Veckobrev


Hej allihopa,

Här kommer Fr. Johnnys inspirerande brev igen.

Tack alla ni som har bett för mig. Jag kände verkligen att folk bad för mig. Jag kom hem i tisdags och mår mycket bättre. Ett speciellt tack till alla som hörde av sig. Det värmde mitt hjärta.

Jag upplevde ganske mycket under de nio dagarna på sjukhuset i Karlstad. Jag hann erfara tre olika avdelningar. Den sista avdelningen var avd 14. När jag kom ditt var det nästan som att komma in i ljuset på något sätt. Där finns blivande mammor, som av någon anledning måste ligga på sjukhuset, men också svårt sjuka cancerpatienter och personer som jag, med mindre allvarliga problem. Personalen var underbar; Ett sammansvetsat och hängivet team. Jag tror jag upplevde liv och död eller död och liv med alla berättelser jag fick höra. Ibland kände jag att hjärtat nästan blödde. Det var speciellt en dam som gjorde starkt intryck på mig och jag har inte kunnat släppa tanken på henne. Hon har cancer och bor ensam och hennes historia är inte rolig. Tacksam om ni kunde be för henne också.

Fr. Johnny säger alltid att vi ska be om vad vi önskar för den person vi ber för. Jag har svårt för långa böner, men ber ofta korta böner för människor som jag vet behöver dem.
Ibland tror jag att det räcker med att bära dem i sitt hjärta.

Jag är så tacksam for "ständig bön för äktenskap och familj". Jag är säker på att vi ber för många människor som aldrig skulle har fått någon bön annars och att det bär frukt, frukt som består.

Jag blev inspirerad av vad Jan Eliasson sade under programmet "Här är Ditt Liv" i lördags. Jan sade att det var två saker som är viktiga i livet. Det är "passion and compassion". Jag våger inte översätta dem till svenska och riskera att det blir missförstånd. Låt oss be för en stor portion av "passion och compassion" för oss allihopa.

Varma hälsningar,
Colette


Fr. Johnnys veckobrev finns här. Fr.Johnnys veckobrev på svenska finns här.


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?