2009-10-09

 

Veckobrev


Hej allihopa,

Några skrev till mig angående förra veckans brev och det gladde mig.

Christina skrev:
Jag hörde tyvärr inte Jan Eliasson, som jag gillar skarpt. Passion and compassion skulle jag översätta "lidelse och medlidande", och i lidelse blir det också starkt känsloengagemang och förmåga till inlevelse, liksom en drivkraft som mynnar ut i en konstruktiv handling. Det är svåröversatt.

Benedicta skrev:
Du har så rätt att "bara bära nån i sitt h järta" - men det kräver att man ständigt töjer på hjärtats storlek och det i sig är en nyttig övning.

En annan Christina skrev:
Jag var inne på akuten med skadad arm. När jag låg där på båren och väntade på min tur, som skulle bli om några timmar, plockade jag fram min rosenkrans och bad för oss alla som drabbats av blixthalkan. Jungfru Marias närvaro var påtaglig. Trots att jag var där i 8 timmar så kändes alla bara vänliga och omtänksamma om varandra. Det fanns en värme och kärlek bland alla oss udda människor som var olycksfall den kvällen och natten.

Fr. Johnny "hits the nail on the head" som vanligt.

Guds vägar är outgrundliga.

Ha en fin vecka,
Pax in terram,
Colette


Fr. Johnnys veckobrev finns här. Fr.Johnnys veckobrev på svenska finns här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?