2010-01-02

 

Veckobrev


Hej allihopa,

Här kommer Fr. Jonny´s nästa brev och som vanligt är han väldigt konkret.

Varför går tiden så fort? Vi har haft privilegiet att ha haft alla barn och barnbarn med oss över helgerna fram till idag. Det har varit mycket "håll i gång" och nu känns det lite tomt i huset.

Följande fick jag från Kapinga

Hej! Guds barn.

Alla tillsammans jag be er att be för min dotter Marie Sophie som lider av alvariga depression, panik ängesten med mera.
att ma Gud bevara henne fran allt ont och onda tankar som plagar hennes själ och goda andar . Just nu befinner hon i tyskland (Berlin) tillsammans med mig, jag är jätte orolig om vad hon planerar att göra under ny ars afton (31/12/2009).
Be för oss, jag ber ocksa vidare.


Följande fick jag från Fr. Richard innan jul.

I've been telling people that it's very important to pray for vocations to the priesthood and the holiness of priests, especially in this year for priests, but it's equally important to pray for families, and that wives and husbands understand that their life is also a special vocation.

Jag har nyss pratat med Desa. Hon har varit med nästan från början. Hon behöver våra förböner. Livet är inte lätt för henne.

Varma hälsningar och önskningar för ett gott nytt år och att flera ansluta sig till ständig bön för äktenskap och famlj under 2010;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?