2010-05-30

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Sacred Space/Heligt Rum den här veckan:
 
Open my eyes and my heart to your love in the world, O Lord.
Öppna mina ögon och mitt hjärta för din kärlek till världen, o Gud.

Jag blev glad när jag märkte att två människor hade skrivit i bloggen den här veckan.  En skrev en kommentar under "Grupper i Sverige" (som jag kommer att uppdatera så snart jag har tid) och den andra önskar en förbön för sin pojkvän och skrev under "förböner"; http://standigbon.blogspot.com . Det var roligt om flera kunde tänka sig skriva i bloggen.
 
Förra året läste jag en väldigt inspirerande förklaring av Treenighet/the Trinity som kom från Living Space. Jag sparade den då och jag kommer att lägga in den i bloggen, men tyvärr finns den bara på engelska.
 
Jag blev inspirerad av de tre globeliner som Joanna Agetorp gjorde för Kongressen. Jag kommer tillbaka till det senare. Jag hoppas någon kommer att göra en vykort av dem.
 
Christina skrev under veckan: 
 
Tack för ditt mail och tack för bönen från Heligt Rum. Den kanske jag tar med mig till min mans bisättning på onsdag. Lorenzo dog den 19 maj i Lund efter 3 veckor på sjukhus och hospis (metastaser i lungor, lever och mjälte). Det gick fort från det vi åkte till akuten den 28 april. Han var i mycket dålig kondition när han kom in, men hade varit aktiv med att spela piano på Pingstkyrkans lunchrestaurang ända till dagen innan han las in sig på sjukhuset. Han använde sin extremt stora musikaliska begåvning in i det sista!
 
Låt oss be att Herren tröstar Christina nu. Det är svårt att bli lämnad ensam. Må Lorenzo vila i frid och må Christina och familjen känna sig buren av Herren.
 
Varma hälsningar,
Colette
 
PS. Ursäkta att brevet kommer sent igen.  Det har varit mycket den här veckan.
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?