2010-06-05

 

Veckobrev


Hej allihopa,

Nu på söndag firar vi Corpus Kristi och som vanligt är Fr. Johnny´s brev inspirerande.
The "Sacred Heart Novena" började igår. Den finns kommenterad på Sacred Space och det är väldigt vackert.

I senaste Katolskt Magasin finns bilder av Joanna Agetorps tre vackra globeliner för Jönköpingskonferensen. Mittenbilden föreställer Maria, som håller Jesusbarnet i famnen. Josef står lite bakom henne och håller hennes armbåga som ett tecken på att han stödjer henne med sin stora börda.  Joanna såg i Josef sin egen man som stödde henne på olika sätt. Jag känner likadant, speciellt när det gäller ständig bön. Bengt ger mig enormt stöd trots att han inte är katolik. Jag skulle inte klara det utan honom.  De flesta av oss bor i "blandäktenskap" och jag tänker ofta på hur viktigt det är att den icke-katolska hälften känner sig välkommen i Kyrkan. När vi bodde i Linköping blev han kallad för "en av församlingens vänner". Jag är tacksam för detta. De andra två bilderna föreställer ängeln Gabriel, som stöter i basun, och ängeln Mikael, som bär svärdet.  Änglarna är sorgsna på grund av situationen i Kyrkan idag, förklarade Joanna. Jag hoppas verkligen att bilden av Maria och Josef blir en vykort så småningom.

Jag påbörjade det här brevet igår och nu var jag nyss inne på "Pray as you go". Det rörde mig djupt. Imorgon firar vi "Corpus Christi, The Body and Blood of Christ".  Från Pray as you go - Audio:  "St. Augustine, writing about the Lord´s Supper, imagined Jesus saying to him; "You will not, as with bodily food, change me into yourself but you will be changed into me".  How do you want to respond to this invitation from Jesus to be changed into him, to eat at His table and to be drawn more deeply into him?"

Nu har solen och värmen kommit;).

Varma hälsningar,
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?