2010-07-24

 

Veckobrev


Hej allihopa,
 

“So I (Jesus) say to you: ask and it will be given to you; search and you will find; knock and the door will be opened to you.  The greatest power that we have is undoubtedly the power of prayer" skriver Fr. Johnny i sitt brev idag.
"Så säger jag (Jesus) till dig: be och du skall få, sök och du skall finna, knacka och dörren skall öppnas för dig.  Den största kraften som vi har är utan tvekan  kraften, som bön ger oss"
säger Fr. Johnny i sitt brev idag.
 
Jag fick följande mail från Peter, som ber om förbön för Andrea.  Peter ansvarar för Västeråsgruppen och flera av er ha träffat honom  vid träffen för samordnare i Johannesgården för några år sedan.
"Jag skulle vilja fråga er om ni skulle vilja be för Andrea, hon från Colombia som jag lärt känna.
Hon är i Latinamerika nu och berättade för mig att hon bevittnat ett skottdrama, en dödsskjutning på öppen gata, och det är förstås chockerande. Av rädsla för försök att röja vittnen ur vägen vågar hon nu inte gå ut. Jag ber om Guds beskydd och hjälp i den här situationen och ville be er att be för hela situationen också; Ja, ni förstår.
 
Jadvidga, Roberts Mamma, har nyss ringt till mig.  Det går upp och ner för Robert, så hon är tacksam om vi fortsätter att be för honom.  Han är väldigt svag och immunförsvaret är lågt. Han är kvar i Göteborg.
 
Jag har fått flera inbjudningar att delta i facebook från olika människor, men jag tvekar av olika  orsaker.  Egentligen spenderar jag inte så mycket tid framför datorn. 
 
Vi hörs nästa vecka.
 
Varma julihälsningar;
 
Colette
 



Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?