2010-07-31

 

Veckobrev


Hej allihopa;
En vecka till har gått förbi och det är dags för Fr. Johnny´s brev igen och det är inspirerande som vanligt.
Christina från Malmö skrev följande under veckan:
Så fort jag läste om Peters väninna i Colombia, Andrea, bad jag en bön för henne, så att jag inte glömmer det. Må Gud och Guds Moder beskydda henne och läka henne från denna obehagliga upplevelse.
Gloria, också från Skåne, skickade följande till mig:
Thanks for your weekly email and attachement. Was up at Gothia football cup with my son Martin. I have prayed especially for Robert lying in a hospital just in Gothenburg where we all were. Life can be so unfair. Thousands of young boys and girls from all over Sweden and the whole world playing football and healthy while poor Robert lying sick. I prayed for him as I drove around to the various football fields and as I stood watching all the boys and girls enjoying the football etc. May God hear all our prayers and restore Robert to good health. Will pray for Andrea and the situation you wrote about.
Jag är tacksam när folk hör av sig, så jag vet att jag inte skriver förgäves.
Nu väntar vi Benjamin, Rebecca och familjen under dagen.  Kanske Rebecca tar sina första stapplande steg hos oss. Det vore roligt! Vi hoppas på fint väder. De bor i en lägenhet, så det är kul för dem att kunna vara i trädgården.
Idag är St. Ignatius  av Loyala´s festdag.  Han som grundade Jesuitordern.  Sacred Space/Heligt Rum kommer från Jesuiterna på Irland. Två av mina morbröder var Jesuitpräster och de har betytt mycket för mig.
Varma hälsningar,
Colette

Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?