2010-08-12

 

Veckobrev


Hej allihopa,
Det har varit en vecka med både sorg och glädje.
I torsdags ringde Jadwidga, Roberts Mamma till mig.  Tyvärr har Robert somnat in bara 13 år gammal.
Jadwidga var så hoppful, leukemin var borta och det var biverkningar från den starka medicinen som var orsaken till hans bortgång. Begravningen äger rum i Grums på tisdag, den 17e augusti kl.14.00.
Robert. gick i undervisning här i Karlstad och var en väldigt fin pojke. Jadwidga berättade för mig att en ung präst i Göteborg besökte Robert flera gångar och att det betytt mycket för honom. Han fick också den sjukas smörjelse.  De har en ängel i himmelen, som kanske tröstar dem lite så småningom.  Var  snäll och be för familjen att de, mitt i bedrövelsen, kan de känna Kristus närvaro.
Be också för barnen som känner honom i församlingen. Det kommer att bli en chock för dem.
Benedikta skickade följande till mig för en vecka sedan och det rörde mitt hjärta.
"Just nu så har vi en dödsfall i familjen som inte alls kom oväntat men är mycket hård för mina kusiner, vars Mama varit en central och viktig person till nu.
Hennes sista månader var präglad av en galopperande cancer och medföljande karaktersförändring - hon blev bitsk och delvis elak och jag hörde att det var svårt för hennes barn att kunna ta emot allt detta.
Jag vill vädja om att vi i bön och meditation fundera över Guds möjligheter att kunna meddela oss om sin kärlek genom lidandet och smärta. Just nu känns det som om så många behöver böner som bär oförsonade gräl och bitterhet i sig ... o jag hoppas att du förstår vad jag menar! Mer och mer kommer jag på hur viktigt försoning och förlåtelse är i alla våra liv."
Rosita är tacksam om vi ber för henne:
"Jag ska genomgå cancerbehandlingen inom kort beroende på resultatet av alla undersökningar läkarna har gjort i Radiumhemmer och jag är mycket nervös och förtvivlad om svaret, jag vet säkert bara att jag köa ha någon behandling men vet inte vilken sort. Beroende på typ av behandling kommer jag kanske inte kunna arbeta, än en gång ber jag om era böner för att sjukdomen inte ska fortsätta sprida sig."  Må Herren inspirera läkarna som behandlar henne och må hon bli helad till kropp och själ.
Lennart Bie skickade följande till mig också:
  "Vi vill be om era förböner.
I går skrev Göran på FaceBook:
'Göran Klarén: Idag är ingen bra dag... Ger snart upp! Be för mig!'
Jag tror också att Simon Hammarén vill ha våra förböner då nog också han
har det svårt.

Vi vill alltså be om allas förböner för Göran och Petra, Simon och Veera
och alla deras barn att vår Herre är med dem och hjälper dem."
Idag fick jag en mail från Maria Elizabeth Fongen, som var en av talarna på Kongressen i Jönköping. Bland annat sade hon (om bönehäftet): "The way the texts and prayers are written gave me a deep spiritual joy – they are so inspired and precise in addressing the various stages of life as a couple; Sättet som texterna och bönerna är skrivna gav mig djup andlig glädje - de är så inspirerand i sitt utpekande  av de olika skedena i ett pars liv".  Jag blev mycket glad när jag fick Marias brev och speciellt för att hon vill sprida Ständig Bön i Norge nu.  Låt oss be speciellt för detta.
Vi hade också en gädjefylld vecka med Benjamin och Rebecca. Föräldrarna fick väl behövlig tid for att kunna göra någonting själva.  Vi har båtbussar i Karlstad och Linnea och Johan tog Benjamin på en tur en eftermiddag. Vi tog en liten cyceltur med Rebecca ner till en liten sjö. Vi hade en liten picknick och hon satt emellan oss och tittade på fågalrna och pratade sitt språk.. Det var verkligen mysigt.
Nästa vecka kommer jag tillbaka till våderna som Johanna Agetorp gjorde för Kongressen.
Det  var mycket den här veckan. Jag hoppas ni orkade läsa det.
Varma hälsningar,
Pax,
Colette


Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?