2010-09-25

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Nu finns Fr. Johnnys brev igen, lika konkret som vanligt!

Vi har bett för Floritas hälsa tidigare och hon skriver nu följande. Det gjorde ont att läsa det:
Tacksam för era böner för min hälsa, men nu har jag ett större bekymmer, min styvdotter Catharina har får flera elakartade cancertumörer och vi alla i släkten är mycket oroliga för henne, får jag be er? om ytterligare era böner för min Catha som jag älskar mycket, hon väntar sitt första barn och får detta besked är för grymt tycker jag.
Låt oss hålla Catha i våra hjärtan och be dagligen för henne och för familjen.  Må de känna sig burna av andras böner.

Christina Ulander skriver:
Pax+
Låt oss alla kristna se oss som en familj - ortodoxa, katoliker och protestanter -  bed för fred i mellanöstern. Fredsförhandlingar att det skall bli lugnt i Jerusalem. Låt vår heliga stad få vara delaktig i våra för böner.
Fr Johnny stöder oss i denna förbön och inkluderar själv alltid att vi kristna skall vara i fred med varandra.
I Kristus


Joanna skickade följande angående de tre konstverk, som hon gjorde för Kongressen i Jönköping.
Tyvärr  hade jag skrivit fel pris:
Måste bara säga att triptyken, som är orginalgrafik i en upplaga om 100
ex, kostar 500:- och inte 100:-. Vet inte varifrån den uppgiften kommer
ifrån, men den är iallafall felaktig.
Följande kommer från "Pray as you go" Audio:
Here am I Lord.
In Your presence I am still.
I´ve come to do your will.
Not a God to be scared of.
A God of  compassion and love
in whose presence I am safe.
In whose presence I do not need to defend myself.
In whose presence I can be still.
I place myself, my worries and hopes and my whole lIfe in the hands of my loving GOD
Här är jag Herre.
I din närvaro är jag stilla.
Jag är här för att göra Din vilja.
Inte en Herre att vara rädd för.
En Herre av medkänsla och kärlek
i vars närvaro jag är trygg.
I hans närvaro behöver jag inte försvara mig.
I Hans närvaro kan jag vara stilla.
Jag lägger mig, mina bekymmer, mitt hopp och hela mitt liv i Dina kärleksfulla händer.
Varma hälsningar,
God bless,
Colette


Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?