2010-10-02

 

Veckobrev


Hej allihopa,

Veckans läsningar under Mässan har handlat om Job. 
Living Space citerar Paulus och kommenterar:
"Everything works together for the good of those who love God.” Paul never saw his own sufferings and hardships as a punishment from God but rather as an opportunity and a grace to share somehow in the sufferings of Jesus his Lord.
"Allting verkar tillsammans". Paulus såg aldrig sitt eget lidande och svarigheter som ett straff från Gud, utan som en chans och en nåd att på något sätt få dela Jesus Kristi lidande.  
For några veckor sedan skickade Katarzyna följande till mig som svar på Roberts länk om helgon:
When I read about the married couples who are saints I could not help to think about the parents of Saint Therese of the Child Jesus, Louis and Zélie Martin, who were the first couple to be beatified and beatified together. A very special story, also about how they met and started their lives together.
Here is a link : 
http://www.catholic.org/international/international_story.php?id=30127 .
  
Jag kände mig lite modlös under sista tiden, men blev uppmuntrad och väldigt glad när jag fick meddelande från Margareta i Linköping, som har tagit över ansvar för gruppen där och de har kommit igång ordentligt igen. Margareta från Borås ringde mig och beställde flera böcker och Isabella i Eugenia har fått flera nya bedjare.
Jag vill påminna er om den Karismatiska Kongressen som äger rum i Eugenia församlingen den 28 till 31 oktober.  Information finns på  www.katolsktfonster.se/kks .
Vi har haft en solig vecka i Karlstad. Hoppas det fortsätter!
Varma hälsningar,
Colette 





Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?