2010-10-16

 

Veckobrev

Hej allihopa!

Den här veckan vill Helen dela med sig av sin vackra erfarenhet av bönens makt. Det är märkligt att söndagens evangelium också handlar om bönens makt.  Jag tappar tillit då och då och Helens erfarenhet har verkligen givit mig styrka. Tack Helen för att du så generöst delar detta med oss och vi fortsätter att be för dig. Det var också en glädje att veta att det har gått bra för Erika. Deo gratias.
Bönens kraft; Helens berättelse:

Jag vaknade upp till en psykedelisk målning med en svart boll på höger sida. På bollen fanns en bild av Heliga Marias ansikte. Samma bild som jag har med mig från min barndom. Sedan uppenbarade sig Jesus´ hand till vänster. Det verkade som om hans hand drog i mig och ryckte i mig. Till vänster och runt hela bilden fanns alla era händer; Familjen, släktingar, vänner och alla i de olika bönegrupperna i bön för mig. Alla knuffade och drog mig tillbaka till livet, men de enda fingrar jag såg var Hannahs. Det var en levande och intensiv erfarenhet. Jag har försökt måla bilden.

Hanna är Erika Ståhls dotter - vi bad för Erika när hon hade sin hjärtoperation i April.

Vi har varit hos våra älskade barnbarn igen.  De är så oskyldiga och bekymmerslösa och ger oss mycket glädge.
Tacksam om ni ber för Påvel och Robert.  Båda har nyligen förlorat sina  pappor; Må de vila i frid.
Låt oss fortsätta att tro på bönens makt.  Guds vägar är outgrundliga.  Gods ways are mysterious.
Varma hälsningar,
Colette


Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?