2010-11-27

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Som svar på förra veckans brev skickade Christina från Dahlby följande till mig:
 
Varje gång jag ber Törnekröningens dekad i Rosenkransen, tänker jag på Jesus som min Konung.
Jag hittade en gång i vapenhuset i Vår Frälsares kyrka i Malmö ett foto på en Kristus Konungen-tavla. Det stod en text på polska på baksidan, som jag fick översatt:
Lev i lärlek, så som Kristus har älskat och utlämnat sig själv för vår skull som en offergåva, ett välluktande offer åt Gud (Ef 5:2)

Vigningsakt till Kristus Konungen
Som svar på din kärlek, Herre, erkänner jag:
Jesus, du är Konung!
Jesus, du är min Konung!
Låt mig lära känna din vilja, Herre.
Här är jag!

Bilden står sedan dess som en andaktsbild på mitt nattduksbord. "He is King, He is King,
He is risen from the dead, and He is KIng.
Every knee shall bow, every tounge confess
that Jesus Christ is King."

Jag pratade med Annelie under veckan. Vi bad för hennes dotter Erika när hon hade sin hjärtoperation. Operation lyckades och hon mår bättre än förväntat. Deo Gratias.
 
Vi måste förtsätta att be för Helen. Allt möjligt händer med henne och läkarna vet inte vad problemet är. Låt oss be att de, med Herrens kraft, hittar källan till hennes problem.
 
Nu börjar vi Advent imorgon och som vanligt har Fr. Johnny något konkret att säga till oss.
 
Låt oss leva i kärlek!
 
Varma hälsningar och önskan om en välsignad Advent till oss allihopa;
 
Colette
 

Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?