2010-12-19

 

Veckobrev

Hej allihopa,
Christina från Dahlby skev följande till´mig under veckan:
Så ljuvligt att läsa om Fr. Johnny's glädje över de ungdomar han träffat. Det känns ända in i hjärtat, hur ärliga och uppriktiga de är i sin tro. 
Florita har fått cancer igen och ber om våra förböner:
Jag har tyvärr fått cancer igen, nu i höger lunga och det är melanom, den mest aggressiva sorten. Jag ber att ni kan tänka och be för mig en gång till, att min operation och behandling blir lyckad, att jag kan bli fri från den här hemska sjukdomen, som har greppat mig och inte vill lämna min kropp.
Helen skriver:
I am getting better day by day (Thank God) and am very bored, good sign. Longing to talk to people. The mail is not the same. Helen har sagt till mig att våra böner betyder mycket för henne.
Julen är alltid en vemodig tid för dem, som har förlorat en familjmedlem. Vi får inte glömma att be för dem.
Ibland  kan det kännas som om allting är förgäves, men under evangeliet idag hörde vi orden: Ingenting är omöjligt för Herren. Det får vi påminna oss själva om gång på gång.
Jag är verkligen tacksam för Fr. Johnny.  Hans busdskap är alltid positivt, enkelt och konkret.
Snart är det jul, men än så länge, ha en fortsatt trevlig Advent.
Låt oss leva i kärlek.
Varma hälsningar,
Colette 


Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

    

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?