2011-01-29

 

Veckobrev

Hej allihopa,
Jag presumererar på "The Messenger" en tidskrift utgiven av Jesuiterna på Irland. På baksidan av januariutgåvan kan man läsa följande:
Christ with me, Christ within me,
Christ behind me, Christ before me,
Christ beside me, Christ to win me,
Christ to comfort and restore me,
Christ beneath me, Christ above me,
Christ in quiet, Christ in danger,
Christ in  hearts of all that love me,
Christ in mouth of friend and stranger
Kristus med mig, Kristus i mig,
Kristus bakom mig, Kristus framför mig,
Kristus bredvid mig, Kristus att vinna mig,
Kristus att trösta och hela mig.
Kristus under mig, Kristus över mig,
Kristus i lugn, Kristus i fara,
Kristus i allas hjärtan som älskar mig,
Kristus i av väns och främlings mun.
Jag hoppas att alla mår bra och har en fin solig vecka!
Varma hälsningar,
Colette


Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?