2011-02-19

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Tyvärr blev jag förhindrad att skicka brevet förra veckan.  Jag hoppas att ni kollade Luleås hemsida, för Anna översatte det som vanligt. Nu kommer den här veckans brev. Fr. Johnny är väldigt konkret, som alltid.
 
I söndags var jag inbjuden till en inspirationsträff i Uppsala.  Det var en väldigt fin upplevelse och en verklig inspiration för mig att erfara vilket liv där finns i gruppen. Tack Alicja och Sonja för allt ni gör. Jag kommer gärna till andra grupper om ni så vill. Jag tillbringade också några glädjande dagar hos barnbarnen Benjamin och Rebecka och deras föräldrar.  Vår äldste son, Patrick, firar 30 år imorgon, så förra helgen var vi alla samlade och firade honom lite i förskott. Tacksam om ni tänker på honom imorgon. Han bor i Danmark.
 
Jag blev väldigt glad när jag upptäckte att trots att det inte har funnits någon samordnare i Umeå församling under flera år finns där flera som ber fortfarande.  Jag har tagit kontakt med kyrkoherden och kommer att försöka åka dit under våren eller hösten.
 
Helen är tacksamma om vi fortsätter att be för henne. Hon är hemma på permis under helgen. Om hon får feber måst hon åka tillbaka till lasarettet med detsamma.
 
Johnny, som tillhör vår församling, är allvarligt sjuk. Bland annat har ha gravt nedsatt njurfunktion.  Han berättade för mig att han har erfarit helande flera gångar i sitt liv och är helt öppen och tror på helande den här gången också..Han vill att vi ska be för helande till kropp och själ för honom och också för ledning för hans liv.
 
En man som heter Karl är också i starkt behov av våra böner.  Han har många problem och mår väldigt dåligt.  Jag är väldig orolig för honom. Både Johnny och Karl är i stort behov av våra böner.
 
Jag har mycket att vara tacksam för;  "Pray as you go" började idag med följande ord:
 
Holy, holy holy Lord,
God of power and glory
Heaven and earth are full of your glory.
 
Helig, helig helig Herren,
Maktens och ärans Gud,
Himmelen och jorden är fulla av din härlighet
 
Varma hälsningar,
Colette






Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?