2011-02-26

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Bennedikta som tillhör Bebådelsen församling i Stockholm skrev följande under veckan:
"Tack för ditt fina brev! Jag känner mig alltid omfamnad av en stor grupp av vänner - dom som ger stöd och dom som tar emot - och vet bara att alla böner samlas och används för att frälsa hela världen!!
Jag vill gärna meddela dig och er alla att jag är tacksam för tankar och böner för min allra bästa väninna Victoria, som bor i Tyskland. Efter slutbehandlingen av hennes bröstcancer för fem år sedan upptäcktes metastaser på olika ställen, skelettcancer fruktar man och behandlingen hittills har inte riktigt fungerat. Hon är nyskild, har tre halvvuxna pojkar och är samlad, strukturerad, modig och full av humor, men jag känner henne bättre än så! Hon vet att jag är där för henne och jag ber dagligen, men kan verkligen behöva hjälp...."
Jonny som bad om våra förböner förra veckan har känt värmen av våra böner.  Som jag skrev då, tror han på helande och är tacksam om  vi fortsätter att be för honom.
Vi får inte glömma bort Helen heller.  Jag har inte hört någonting om henne den här veckan.
Jag bad med "Pray as you go" i morse:
I come to you in prayer, Almighty God.
You are worthy to be praised.
Jag kommer till dig i bön, Allsmäktige Gud,
Du är värdig att vara lovad.
Vi hörs nästa vecka.
Varma hälsningar,
Colette






Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?