2011-03-05

 

Veckobrev


Hej allihopa;

Vilken underbar solig dag det är idag! Deo gratias!

Sonia ber om våra förböner. Hon skriver följande:
"Jag kommer att ha i mina tankar Victoria, Jonny och Helen när jag ber och vill samtidigt be er hjälpa mig att be för mina barns far som är mycket sjuk. (Prostatacancer som nu efter 13 år har spridit sig) Enligt läkarna finns det inte mycket att göra, men det som är omöjligt för människor är fullt möjligt för Gud och ju mer litar själen desto mer får man. Låt oss be idag och alltid!"

Christina har bett om förböner för den här lille pojken tidigare. Hon skriver nu:
"Jag har i dag träffat pappan till den lilla pojken som inte äter tillräckligt. Han blir fortfarande sondmatad och är nu 7 månader. Det är mycket värdefullt om vi kan ha honom med i våra tankar när vi har våra  böner."
Låt oss be för helande for den lilla pojken och styrka for föräldrarna och att de känner sig burna av våra förböner.

The Novena of Grace in honour of St. Francis Xavier började igår och pågår till den 12 Mars.  Gå in på Sacred Space om ni vill delta.

Nästa vecka börjar fastan.  Jag önskar oss alla en välsignad Fasta, att vi kan dö med Kristus och uppstå på Påskdagen.

Ha en fin vecka.

Värma hälsningar,

Colette




Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?