2011-03-12

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Jag har under veckan pratat med Debbie, som gärna vill att vi ber för henne och hennes dotter Miranda.  Debbie har cancer och har fått många behandlingar. Nu har hon inlett en ny behandling, som hon ber och hoppas ska hjälpa henne.  Inte nog med detta, hennes dotter har blivit sjuk.  Hon har skickat bönen nedan till mig, som är till Heliga Dymphna.  Heliga Dymphna är ett irländskt helgon.  Må vi förenas med Debbie genom följande bön för Miranda:
 
Lord Jesus Christ, You have willed that St Dymphna should be invoked by thousands of clients as the patroness of nervous and mental disease and have brought it about that her interest in these patients should be an inspiration to and an ideal of charity throughout the world. Grant that, through the prayers of this youthful martyr of purity, those who suffer from nervous and mental illness everywhere on earth may be helped and consoled. I recommend to You in particular:

Miranda

Be pleased to hear the prayers of St Dymphna and of Your Blessed Mother. Give those whom I recommend the patience to bear with their affliction and resignation to do Your divine will. Give them the consolation they need and especially the cure they so much desire, if it be Your will. Through Christ Our Lord. Amen.
 
Jag har pratat med Eva från Halmstad.  Det var ledsamt att höra att hon har varit sängliggande sedan maj månad, då hon opererades för ryggskott och fick sjukhussjukan.
Nu är bakterierna borta men hon måste opereras på nytt.
 
Jag har pratat med Helen.  Hon finner livet påfrestande, med hälsan som går upp och ner hela tiden.  Hon åkte till Uppsala för stora pröver i onsdags. Hon ville att jag tackar alla för förböner. 
 
Jag vill gärna att vi ber för läkarna som behandlar Debbie, Miranda, Eva, Helen, och också Benediktas väninna, Victoria samt Johnny, pappa till Sonjas 3 barn. 
Må den Helige Ande leda dem, så att de får den bästa behandling.
 
Jag tycker det har varit en tung vecka på många sätt, men vi får inte ge upp. Ändå blev jag lite tagen av följande ord från "Pray as you Go" under veckan, där Joan Bayz sjöng:
 
You are my hands.
I live my life through you.
Speak to us Father in a new way
as we listen to your word.
Help us to hear your voice
and follow where you lead.
 
Du är Mina händer
Jag lever Mitt liv genom dig
Tala till oss Fader på ett nytt sätt
när vi lyssnar på Ditt ord.
Hjälp oss att höra Din röst
och följa dit Du ledar
 
Ha en fin vecka!
 
Pax Kristus,
Colette




Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?