2011-03-19

 

Veckobrev


Hej allihopa;

Imorse hörde jag munkarna i klostret Pluscarden sjunga följande i Pray as you go:
I have chosen you out of the world that you may go out and bear fruit, fruit that will last.Hej allihopa
Jag har valt dig av alla i världen att du må gå ut och bära frukt, frukt som består.

I samband med Jesusmanifestationen 21 maj inbjuder biskop Anders Arborelius alla andliga rörelser och lekmannaordnar i stiftet till en mässa i Katolska domkyrkan, Stockholm kl 18.00.  Han inbjuder också alla som deltar i Ständig Bön för Äktenskap och Familj. Jag kommer att lägga ut inbjuden på bloggen http://standigbon.blogspot.com

Den här veckan har jag varit i kontakt med Gävle församling.  Gruppen där har under lång tid inte haft någon samordnare. Jag bestämde mig för att försöka göra något åt det och till min förvåning fann jag att flera i gruppen fortfarande ber sin timme och några som hade slutat bestämde sig att börja om igen. Inte nog med detta, det finns tre nya samordnare som ställer upp i Gävle och utposterna.
Gud och god!

April från Island hörde av sig under veckan.  Jag träffade henne på Äktenskapskongressen i Jönköping under sommaren. Hon säger:
It is a blessing praying for marriage each month; I have also been talking to others about it, including two parish priests here.  I'll let you know if we get people interested in joining with us in this important ministry!
 

Bengt Malmberg har skickat följande:
Påminnelse om:
Ekumenisk bönesamling i S:ta Clara kyrka
2011-03-20 16:00 - 17:30
Mer information.  Katolsk Karismatisk förnyelse i Sverige

Debbie, som bad om våra förböner förra veckan, speciellt till Heliga Dypmna, för hennes dotter Miranda, och också för henne själv, skickade mig ett vackert heligt kort under veckan. På det stod skrivet:
Trust in the Lord with all your heart
Lita på Herren med hela ditt hjärta.

Ha en fin 2a veckan i fastan.

Varma Hälsningar,
Colette

Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?