2011-03-26

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Tiden går så fort och det är dags för Fr. Johnnys brev igen!
 
I söndags hade vi ett inspirationsmöte i Karlstad. Ibland kan mina böner kännas lite torra och ibland mer innerliga. Jag känner själv att jag får ny kraft när vi träffas.  Alla var väldigt öppna och delade med sig av sådant de var tacksamma för och sådant de vill att vi ska be för.  Det är underbart att vi är enade i bönen den 8e i månaden och också med personer i Frankrike, Island, Danmark och Norge och med Fr. Johnny själv. De här mötena känns väldigt viktiga, eftersom vi ber hemma ensamma. Efter ett sådant här möte får man en ny hängivenhet.
 
Tyvärr har två par som jag känner nyligen separerat. Det är en stor sorg för familjerna. Jag vet inte varför de separerade, men vi lever i ett krävande samhälle och det är lätt att komma ifrån varandra. Jag skulle vilja att vi speciellt  ber för familjer, som har det svårt, att de hittar tillbaka till varandra, kan förstå varandra och förlåta varandra. Jag vet att åtminstone en familj blev räddad tack vare bönehäftet.
 
Jag har nyss talat med Helens man. Helen är fortfarande mycket dålig. Febern går upp och ner och hennes immunförsvar är lågt. Hon har infektion i kroppen.  På måndag ska de undersöka henne i Uppsala.  Vi måste be för Helen, att hon inte ge upp hoppet och att läkarna hittar orsaken till hennes sjukdom. Hela familjen behöver styrka. 
 
Vi får inte heller glömma Debbie och hennes Dotter Miranda och också Johnny, som har njurproblem.
 
Biskop Anders inbjudan till  Mässa den 21 Maj i Domkyrkan finns nu på bloggen http://standigbon.blogspot.com
 
Ha en fin 3e vecka i Fastan.
 
Pax Kristus,
Colette






Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?