2011-07-21

 

Veckobrev

Hej allihopa,
Förra veckan fick jag en inspirerande reflektion från Fr. Donal Neary S:J: på Irland. Det finns nu på bloggen http://standigbon.blogspot.com
Fr. Johnny skriver nedan att han lämnar Esker nu. Jag tror det känns ganska vemodigt för honom.  Esker är ett vackert och fridfullt stället.  Låt oss tacka Herren för allt vad han har gjort där
och be för hans kommande uppdrag.
Min son, Francis, har träffat sin livsledsagare, Erika, och de gifter sig snart. Vi kommer att be, bland annat, min älsklingsförbön från bönehäftet under vigseln:
"Fyll varje hem med Din kärlek
Må vart och ett av våra hem
bli en plats fylld av Din närvaro,
en källa som förmedlar Din frid."
Brevet från Fr. Johnny är för två veckor

"Lord, may your kingdom come within me;
May your kingdom come among us.
May your kingdom come in all the world.
Herre, låt ditt rike komma inom mig
Låt Ditt rike komma bland oss,
Låt Ditt rike komma i hela världen"
Donal Neary S.J.

Varma hälsningar,
Colette

Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?