2011-09-01

 

Veckobrev


Hej allihopa;



Här kommer Fr. Johnny´s brev "som vanligt".


Jag fick mail från Christina i Dahlby under veckan som skrev följande: "Tack, kära Colette, för vad du berättar om Helen!!! Underbart. Ja, vi fortsätter. Jag ska anteckna i min kalender denna tacksägelsemässa den 18 september kl 11.
I morgon måndag den 29 augusti ska man operera mitt högra öga för grå starr, det lär inte vara någon svår operation. Det blir första steget i att försöka åtgärda höger öga. Sedan ska så småningom följa en operation för grön starr (glaukom), i samma högeröga allt för att rädda så mycket som möjligt av synen. (På vänster öga har jag förlorat halva synfältet.) Det var så uppmundrande med Helens ord om att Gud hör bön, så därför skriver jag."


Sedan kom en mail till:
"Tack för böner! Operationen igår gick fint. Vem hade kunnat ana att det skulle bli en så skön upplevelse! Idag var jag på kontroll. Synförmågan var mycket bättre. För en vecka sedan kunde jag inte ens läsa den översta raden med de jättestora bokstäverna på syntavlan hos läkaren. Idag kunde jag läsa den 7:e raden! Men trycket var fortfarande högt. Det kan vara så efter en operation för att sedan gå ner. Jag hoppas det blir så. I så fall kommer jag inte att behöva operera ögat igen med glaukom-operation. Det vore skönt att slippa. Något att be om . Det är en större operation.
Det finns en frikyrklig sång, kanske du känner till den: Kören lyder:
'Jesus har makt, Han har all makt, Han vunnit seger där på Golgata. Jesus har makt, Han har all makt, Han vunnit seger på Golgata.' "




Tacksam om ni ber för en mamma, 33 år gammal, som plötsligt avled. Hon lämnar en man och två barn, 3 och 5 år gammal. Må Miriam vilar i frid och må pappan och barnen får den tröst och hjälp de behöver från Herren och omgivningen.


Från en reflektion av Donal Neary S:J:
"God wants the best for each of us. We can help each other to goodness, advise each other, pray for and with each other, and help each other on our way to God. We can support each other."


Gud vill det bästa för var och en av oss. Vi kan hjälpa varandra tillgodhet, råda varandra, be för och med varandra och hjälpa varandra på vår väg till Gud. Vi kan stödja varandra. Reflektionen i sin helher kommer att läggas ut på bloggen under veckan.


Colette






Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?