2011-09-16

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Först vill jag påminna er om en Mässa som Helen har bett Fr. Raphael att fira på söndag 18 september, i tacksamhet för alla som har bett för henne. Låt oss vara med i anden och be att Helen och familjen känner sig burna av våra böner i fortsättningen också.
 
Thalita från Brasilien har hört av sig. Hon har översatt bönehäftet till Portugisiska och hennes mamma har spridit det bland familjer och vänner.  De har den 1e i månaden och håller kontakt med varandra. Thalita är lycklig över detta. Här kommer en utdrag från hennes brev.
"Well, another thing I wanted to tell you as a miracle I received from God was the birth of my second son. I don't know if you remember, but I got really sick during my first pregnancy, and it was a kind of allergy to the placenta, what had 50% of chance of happening again on other pregnancy. When I found out that I was pregnant, it was very hard for me and the allergy started to show up, then my friends and relatives began to pray for me, and I also prayed for Saint Philomena who interceded on my behalf and I received the miracle of having a blessed pregnancy without any pain or allergy." Översatt: En annan sak som jag vill berätta för dig är om ett mirakel jag tog emot från Herren. Det var min andra sons födelse, Jag vet inte  om du kommer ihåg att  jag var väldigt sjuk under min första graviditet. Jag fick en sorts allergi till moderkakan.  Där fanns en 50% chans att det skulle hända om jag blev gravid igen.  Det blev väldigt svårt för mig när jag blev gravid igen och allergin började komma tillbaka.  Sedan började mina vänner och släktingar be för mig och jag började be till Heliga Philomena och jag fick en välsignad graviditet utan ont eller allergi.
 
Jag kommer ihåg att vi bad för Debbie och hennes dotter Miranda under våren. Debbie har stor tillit till Heliga Pholomena också. Jag har hört att de mår bra. Deo Gratias.
 
Här kommer ett fint mail från Christina i Dahlby.
"Tack för bön! Det går bättre och bättre. På måndag ska jag till den tredje kontrollen, hoppas den visar gott resultat även tekniskt med deras fina undersökningsmetoder. Det är fenomenalt vad läkekonsten kan i alla fall, men det går så mycket bättre när människor ber för ett gott resultat. Jag hoppas  att personalen på ögonkliniken också blir berörda på något sätt av Gud.
Tack för allt fint du skickat!
Och då får vi tänka på denna 29-åriga flicka som varit så nära att lämna livet i förtid. Hon måste varit mycket olycklig. Och fader Johnny ska också bli ihågkommen.
Vi har en prästkandidat från Lund, Per-Anders Feltenheim, som ska diakonvigas i S:t Eriks domkyrka den 18 september. Försök komma ihåg honom någon gång i era böner. En präst är utvald av Gud och kan bli till mycket stor välsignelse. Se på fader Johnny!
Roligt att Robert Feely är med i sammanhanget.
Hälsningar
Christina"

God will surprise us all the time with generosity.  We’re not perfect and don’t have everything we want, but the gift is there -  the generous gift of God’s love.
Gud vill överraska oss helat iden med generositet. Vi är inte perfekta och har inte allt vi vill ha, men gåvan finns där - den generösa gåvan Guds kärlek.
 
Varma hälsningar en solig fredag kväll,
Colette





Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?