2011-09-29

 

Veckobrev

Hej allihopa;


Nu är det dags igen för Fr. Johnnys brev.


Ingela har skrivit följande:

"I dessa dagar ber vi mycket här hemma för ett par, där mannen nyligen
fått en mycket svår diagnos. Paret har bara varit gifta några få år,
ett mycket fint och lyckligt par. Det är tragiskt och vi ber att det
hela ska få en lycklig utgång. Den närmaste tiden kommer att vara
avgörande. Hjälp oss gärna att be för dem båda, att Herren ska vara
hos dem med styrka och helande.
Låt oss alltid be för varandra, och så ska vi inte glömma att ta varje
dag som en ny gåva."


Låt oss be för xx som skrev följande:

"Hej! Jag såg på er hemsida att ni tar in böneämnen.
Jag heter xx och har ett (för mig) gigantiskt böneämne! Jag har de sista 1 1/2 åren lidit av psykisk ohälsa (PTSD och paniksyndrom), men är på väg att bli frisk. Min man sedan drygt 6 år tillbaka lämnade mig utan förvarning för snart 3 veckor sedan och tog med våra två små barn. Han har inget hopp kvar för vår familj, men det har jag. Jag tror fortfarande att det bästa för oss alla fyra är att försonas och bli en hel familj, men för att det ska ske krävs ett Guds mirakel och helande, till ande kropp och själ! SNÄLLA va med och be för oss!! Vi behöver det verkligen!!!!!!!
Tack på förhand."
Johnny har hört av sig igen. Vi bad för honom under våren. Han blev akut sjuk med ett virus och hamnade på sjukhuset.  Det verkar ha påverkat njurarna, som han har haft problem med tidigre.
Låt oss be för helande till kropp och själ för honom.
Jag ser fram emot att får nyheter om inspirationsträffen, som Marina Håkonsson har ordnat för Lund/Malmö-grupperna på söndagen den 1e oktober i Vår Frälsares Församlingen i Malmö
"All life, all holiness comes from You through Your son, Jesus Christ, Our Lord, by the working of the Holy Spirit.
Allt liv, all helighet kommer från Dig genom Din Son, Jesus Krisuts, vår Herre, genom den Helige Ande."
Pray as you go.
Varma hälsningar från ett varmt och soligt Karlstad;
Colette

Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?