2011-11-26

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Nu har vi kommit till Advent och det är bara 4 veckor till Jul.  Låt oss ta Fr. Johnny´s uppmaning i hans brev till oss  på allvar.
Patricia vill att vi ber för hennes brorson, John,  som har en systa i  knät.  Han hade ont i knät under en längre period och röntgen visade ingenting.  Det var inte förrän han bröt benet att de upptäckte en systa i knät.  De har gjort en biopsi och väntar på resultatet innan de kan operera benet. Han är bara 27 år gammal.
Hon vill också att vi ber för en kvinna, som har fått cancer tillbaka.
Jag vet inte hur det är med Helen just nu, men jag vet att hon behöver våra böner.
Det är inte lätt idag att ge barnen en tro.  Vi måste börja när de är riktigt små, så att de känner att de har en plats i Kyrkan från en tidig ålder.  Jag har varit i Eugeniakyrkan några gånger, när de haft familjemässa 9.30 på söndagar.  Mässan är lite förkortad och det är underbart när prästen under predikan sitter framför altaret och alla de små hämtar små pallar och sitter framför honom och han talar direkt till dem. Jag blir påmind om Jesus och barnen.  Jesus sade "låt barnet komma till mig". Jag tror att det blir lätt för de här barnen att delta i undervisningen, när det blir dags. Kom gärna med synpunkter.
God grows roots in us. We walk and wait  together with Jesus our Lord.  We wait together ready for his coming.
Fr. Donal Neary (Utdrag från hans reflektion, som finns på bloggen http://standigbon.blogspot.com .)
Varma hälsningar i början av första veckan i Advent,
Colette




Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?