2012-01-01

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Nu har 2012 börjat. Hoppas det var en bra början och att julen har varit bra.  Vi har haft förmånen att ha barnbarnen här i hela 10 dagar och imorgon, när de åker iväg kommer det att kännas tomt.  Benjamin firade 4-årsdagen igår, nyårsafton.  Det var kul att sluta året och börja det nya året med barnbarn. 
Vi har också glädjen att veta att det finns ett nytt barnbarn på väg.  Francis och Erika är "in the family way", som vi säger på engelska.  Det kommer att hända i början av maj.  Erika mår inte så bra, har låg blodtryck och illamående, annars är allting bra. Tacksam om ni ber för Erika att Moder Maria håller sin beskyddande hand över henne.
Följande, som jag finner mycket inspirerande, kommer från Heligt Rum/Sacred Space idag, den 1 januari:
"Bönen för oss in i det nya livet och låter aldrig Anden vara stilla utom i den stilla kärleken. Det nya året ger oss tillfälle att dagligen verka i kärlek, glädje och uthållighet. Att leva för dagen innebär att ständigt förnya sig. Bönen kastar oss in i den helige Andes områden som ger oss energi. Vi erfar det som när en blomma lever upp efter en torkperiod, eller som när en invalid återhämtar sig efter en tids terapibehandling. Bönen är ett område där Gud verkar och dit vi överlåter oss när vi blivit sårade. Vi låter Guds förlåtande och botande nåd förnya allt inom oss.
Prayer invites us always into newness of life. Prayer never lets the Spirit sit still except in the stillness of love. The new year invites us to create something new each day – the newness of love, of joy and often of endurance. To live for the day is to live always new. Prayer plunges us into the places of the Spirit where energy is available, like a flower reviving after a drought, or a faulty computer finding its way again, a patient getting therapy. Prayer is the space where we entrust into God’s memory what hurts our memory. We allow God’s forgiving and healing grace to make all things new in us."
 
Mailet nedan fick jag från Milos. Han berättar en sorglig historia och familjen behöver verkligen våra böner;
"I går har min fru sagt till mig att hon vill skiljas.
Hon är olycklig och trivs inte i huset vi köpte, i staden vi bor och inte
heller med mig.
Kan ni be att Gud hjälper oss och leder oss dit Han vet hon kommer att vara
lycklig, och ge mig mera kärlek, visdom hur kan jag visa henne den kärlek
omtänksamhet, bättre minne osv så hon är nöjd med mig, och att vi är i Hans
villja och också kan tjäna Honnom till ex. med hemmagrupper då många komm
till oss och Gud med (gjorde under hos oss) men sedan kom den stora Prag
floden (vi bor i Tjeckien ) vi förlorade nästan allt, våran  hus
(oförsäkrat) stod på hyrd tomt, så först efter några år kunde vi låna och
köpa annat hus, men långt fran Prag (där det är dyrt) sedan dess har vi
inga vänner som kommer ( bor i liten by, men nära staden) ingen tjänst till
Gud.


Kan ni be att min fru skall vara lycklig med mig igen och jag gör det Gud
vill och också att vi har nog med pengar (från Januari är både jag och min
fru arbetslösa)
Tack skal ni ha.
Må Gud välsigna er
Milos
P.S. vi har 3 barn, 3, 8, 16 ar gammla."
Hjärtligt tack för året som  har gått.  Ett speciellt tack till Anna i Luleå, som troget översätter brevet till svenska varje vecka.
Må vi dagligen, med Herrens hjälp, verka i kärlek, glädje och uthållighet under 2012.
Varma hälsningar;
Colette






Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?