2012-01-06

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Jag tror att jag har nämnt tidigare att vi firar 10-årsjubileum för ständig bön i Sverige den 25 augusti 2012.  Fr. Johnny har lovat att komma och Biskopen kommer att ge oss en föreläsning om Bön, om hans övriga aktiviteter tillåter.  Vår jubileumsträff planeras äga rum någonstans i Stockholm eller Uppsala. Bön och inspiration behövs, så at vi hamnar rätt, både när det gäller programmet och lokalen.

Många av er kommer säkert ihåg vårt 5-årsjubileum i Vadstena, där Birgittanunnorna ställde upp för oss med all andlig och mänsklig hjälp, som vi behövde. De ber för oss nu också.  De tillhör Linköpings grupp och har sin tid 7.00 - 8.00 den 9e i varje månad. Jag pratade med Sr. Patricia igår och hon sade till mig att de är trogna sin timme. Det känns lugnare för mig att veta att de ber för dagen. Vi får inte glömma att be för dem. Sr. Patricia nämnde att de har en postulant just nu och att de gärna skulle vilja ha åtminstone två till.  Låt oss be att Herren kallar flera unga kvinnor till Birgittaordern och att de ska vara villiga att svara på kallelsen.
Christina från Dahlby skickade en bön för Milos och hans familj angående vad han skrev förra veckan.  
Det är verkligen en sorglig historia Milos skickat. Gode Gud hjälp dem! Hjälp hustrun att bli tacksam för det hon har och det hon tidigare fått av kärlek och gåvor på alla sätt. Välsigna barnen. Och hjälp de båda makarna till arbete. Men framför allt till gemenskap på nytt.
Lillemor Hallin har problem med balansen och läkarna vet inte vad problemet är. Hon ramlar lätt och slår sig. Helige Ande, inspirera läkarna och led dem så, att de får vetskap om vad problemet är, så att hon kan bli helad.
Kerstin vill ha bön för sin man Jan. Han har haft hjärtsvikt och hon vill att vi ber att han blir styrkt.
Just nu fick jag följande mail från Susanne:
"Kan ni hjälpa mig och be för min son Loris? Han är 17 år och han säger att han inte känner någon glädje i livet. Han dricker för mycket alkohol och har därför svårt att klara sin utbildning. Min andra son Luca är handikappad och har epilepsi. Kan ni be för mina båda söner?" Herre, ta tag i Loris. Låt honom känna att han är älskad. Hjälp honom att se meningen med livet, så att han slutar med alkohol och klarar sin utbildning. Vi ber att hela familjen, med kraft från den Helige Ande, ska kunna ge varandra utrymme, så att alla växer i tro, hopp och kärlek till Gud och till varandra.
Det var mycket den här veckan, men som ni säkert märker är Fr. Johnny´s brev för två veckor den här gången.

"Christ-child, may your love fill the earth.
Kristusbarn, må din kärlek fylla jorden."
Donal Neary S.J.

Varma hälsningar under den första veckan av året.

Colette



Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?