2012-01-21

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Tyvärr måste jag berätta att Helen somnade in i onsdags, 17 januari. Jag träffade Helen för 5 år sedan, när Fr. Johnny besökte oss i Vadstena. Tyvärr har vi inte träffat varandra sedan dess, men vi höll kontakt genom mail och telefon. Jag har följt med henne på något sätt, erfarit hur svårt hon hade att acceptera sjukdomen och hur acceptansen växte fram, den andliga stöd hon fick från Fr. Raphael och hur hon kände sig omsluten av värme och kärlek från Sten och barnen, som betydde allt för henne. Hon lämnar ett stort tomrum.  Må Helen vila i frid och må familjen få båda mänskligt och andligt stöd.
 
Patricia har skickat en bön för sin dotter, Lisa, som blev alvarligt hjärnskadad i en bilolycka i oktober. Må Lisa bli helad och må hela familjen känna Guds närvaro
 
Susan har hört av sig; För några veckor sedan ville hon ha bön för sina söner.
"Loris har faktiskt blivit mycket gladare! Han har även druckit lite mindre. Jag hoppas att ni kan fortsätta och be för mina söner". 
 
Ibland kan jag tyvärr känna att saker och ting är lite hopplösa och så kände jag den här veckan, men jag har erfarit en gång till att Herren inte låter mig försvinna in i den hopplösheten, någonting händer eller någon berättar något, som vänder allt åt andra hållet. Deo Gratias.
 
God´s ways are mysterious
Guds vägar är outgrundliga.
 
Varma hälsningar,
Colette
 




Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?