2012-01-28

 

Veckobrev

 Hej allihopa;
Några av er kommer säkert ihåg Bertha och Tommy, som var med oss i Vadstena och var kvar på kvällen och var en stor hjälp.  Bertha är min medhjälpare i församlingen. De väntar sitt första barnbarn när som helst. De vill gärna att vi ber för de väntade föräldrarna Steve och Jenny att allting går bra och den Helige Ande finns med.
Mary studerar för två tentor som äger rum under veckan. Må den Helige Ande upplysa och hjälpa henne.
Vi får inte glömma att be för våra präster. Det fjärde avsnittet i bönehäftet handlar om dem. Vi måste be att de också växer i kärlek till Herren och människor. Jag tänker på Helen och det mycket fina stöd hon fick från Fr. Raphael. Mänskliga relationer är väldigt viktiga. Jag tänker på vad Fr. Johnny säger, att vi måste be konkret  när vi ber, inte bara nämna en person, utan också be för vad vi tror de behöver.
Jag fick en väldigt fin reflektion från Fr. Donal Neary under veckan. Jag lägger ut den i sin helhet på bloggen standigbon.blogspot.com .

We become more at ease with all of life when we are at ease with God.
Vi blir mer i harmoni med livet när vi är i harmoni med Gud.
Donal Neary S.J.

Varma hälsningar,
Colette



Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?