2012-02-25

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Som vanligt är Fr. Johnny väldigt konkret i sitt sätt att skriva.  Följande mening rörde vid mitt hjärta:
"Lent is not just about giving things up but rather about changing in ways that will bring life to others.
Fastan handlar inte bara om att ge upp något utan snarare om att förändras på sätt som ger liv till andra."
 
Förbön behövs för John, som har varit gömd i fyra år men nu kan söka uppehållstillstånd på nytt. Han har inte sett sin fru och barn på 6 år.  Hans första möte med immigrationsverket är nu på torsdag, den 1 mars.  Jag saknar ord, men jag skulle vilja att vi ber att han får uppehållstillstånd snarast och att familjen återförenas snarast.
 
Följande mail hittade jag i ständig böns gästbok, skrivet den 4 februari.  Det är så sällan någon skriver.
Silvia skriver: "Snälla be för mitt äktenskap. Vi har varit ifrån varann i elva år men älskar fortfarande varann. Vi har barn tillsammans. Vet inte längre vad jag ska göra."
 
Fr. Donal Nearys reflektion för den här veckan finns på bloggen . Den är inspirerande.  The Novena of Grace/Nådens Novena av gäller för tiden 4 till 12 mars. Den brukar finnas på Sacred Space och Heligt Rum.
 
"Choose life, choose what is lifegiving.
Välj liv, välj det som ger liv."
Pray as you Go i morse.
 
Varma hälsningar under första veckan i Fastan,
Colette
 
 
Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?