2012-03-16

 

Veckobrev



Hej allihopa;
 
Nu kommer Fr. Johnny´s brev, två stycken den här gången.
 
Imorgon firar alla irländare Helige Patricks Dag, benämnd efter Irlands nationalhelgon. De flesta irländare bär shamrock (vitklöver) den dagen. När Helge Patrick kom tillbaka till Irland 432 A.D.använde han sig av den trebladiga klövern för att förklara Treenigheten, tre blad på ett stam.  Det är en viktig dag för irländare, men tyvärr har många glömt vad det är vi firar. Jag ber att Helige Patricks arv ska får ny kraft genom den Heliga Ande och att Irländare finner sina rötter igen. Det är en vemodig tid för mig, men samtidigt en fin tid.  Min Mamma dog den 16 mars och min bror den 19 mars och Helge Patricks Dag kommer mitt emellan. Jag tänker på dem med lite glädje och också med lite sorg.
 
Tacksam om ni ber för Alicjas man att han blir återställd. Må Alicja få kraft från den Helige Ande och känna Herrens närvaro i allt som händer.
 
Bernhard vill ha förbön för en kollega, som längtar efter att få barn . Han skriver så här: 
Jag skulle vilja att vi bad för Anna på mitt jobb.  Att hon och hennes man får barn och att de på något sätt förstår
undret och var det kommer ifrån
.
 
John har haft sin andra intervju med Immigrationsverket.  Han har en bra advokat, men man vet aldrig.  Låt oss be att Immigrationsverket verkligen förstår hans situation och ger honom uppehållstillstånd och att hans familj blir förenad igen.
 
Your love O Lord reaches to the heavens.
I will find my strength in the shadow of your wings.
Din kärlek, O Herre, når upp till himlen.
Jag finner min styrka under Dina vingar.
Pray as you go. Fredag.
 
Varma hälsningar i 3e veckan i Fastan;
 
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?