2012-03-31

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Som Fr. Johnny säger i sitt brev, Stilla veckan är den heligaste tiden för oss som kristna.
 

Christina från Dahlby skrev följande:
"Så fort jag läser dina rapporter om personer, som behöver förbön, ber jag en bön för dem. Det är inte mycket, men om alla gör så blir det ändå ganska många böner. (Ibland, som i fallet med Helen, är jag mer ihärdig.)"  Jag tycker det är ett bra förslag.
Tacksam om ni ber för ett par, där mannen i familjen har fått en allvarlig sjukdom.  Be för mannen att han blir helad och får vad han behöver för att klara av sjukdomen och att Herren ger hans fru det tålamod samt den frid och kraft, som hon behöver.
Ingela Frid vill att vi kommer ihåg det här paret i bön:
"För några månader sedan skrev jag om ett par, där mannen drabbats av
leukemi. Detta par har haft och har, en otroligt tuff tid, men de är
otroliga tillsammans. Den unga hustrun har en beundransvärd styrka och
är ett fantastiskt stöd för sin man. Han har gått igenom tre
cellgiftsbehandlingar som har tagit mycket kraft och inom någon vecka
ska benmärgstransplantation påbörjas. Utgången är oviss. Allt ser bra
ut just nu, men vi vet alla vilken otäck sjukdom cancer är och hur
snabbt det kan förändras. Båda behöver förböner. Be gärna för detta
fina par!"
Information om inspirationsdag med Fr. Johnny den 1 september kommer här på bloggen under veckan.
Jag hade lite motgång den här veckan, som gjorde mig ledsen, men sedan hände två fina saker, som gav mitt hjärta en knuff.  Gruppen i Täby församling kommer att få nytt liv och
det blir en ny grupp i Ystad.
Herrens vägar är outgrundliga.
God´s ways are mysterious.
Jag önskar oss alla en helig Stilla vecka tillsammans med Kristus.
Varma hälsningar,
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?