2012-05-27

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Nu är inbjudan till jubileumsträffen den 1 september färdig och finns på bloggen,  http://standigbon.blogspot.com . Under veckan kommer jag att skicka inbjudan till alla kyrkoherdar och samordnare (med följebrev) i församlingar. Tacksam om ni hjälper till att sprida information. Jag  tror det blir en inspirerande dag.
 
Jag fick följande mail från Anna-Katarina, som gjorde mig väldigt glad, efter jag hade skickat förra veckans veckobrev. Hon fyllde år förra söndagen, men jag tycker vi kan be för hennes intention i efterskott.
 
"Här kommer en hälsning som du gärna får föra vidare.
Nu på söndag firar jag min 40-års dag i Paris och ser fram emot att kunna fira mässa i Notre Dame :)

Det jag önskar mig mest av allt i födelsedagspresent är en bön av troende vänner/bekanta och av den anledningen vänder jag mig även till dig. Tacksam om du och andra ville sända en tanke/bön på söndag. Själv ber jag för att jag ska förvalta Guds gåva som jag fått (framförallt sången) på bästa sätt och kunna nå ut till människor och sprida glädje och kärlek. Under det senaste året har det redan blivit mycket mer sång och musik i vår församling i Jakobsberg, där jag fått ansvaret att musikaliskt gestalta barn- och ungdomsmässorna :)"
 
Patricia har skrivit till mig igen.  Vi bad för hennes brorson John för några veckor sedan.  Han fick en systa i benet, som de upptäckte efter en benbrott. Tyvärr har systan kommer tillbaka och han kommer att opereras igen den 18 juni.  Han är bara 27 år gammal. Tacksam om ni ber för honom igen. Må Herren trösta John och familjen och må systan vara godartad.
 
Christina från Dahlby kommer att lämna huset där barnen har växt upp och leta efter en lägenhet.  Det är en stor omställning för henne.  Må Herren och Moder Maria vaka över henne och visa henne en lägenhet där hon kommer att trivas.
 
Come Creator Spirit,
Source of all life.
Kom Skapande Ande,
Livets Källa.
 
Varma hälsningar på Pingstdagen;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?