2012-07-01

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Idag kände jag mig lite nere, men när  jag lyssnade på "Pray as you go" fann jag att texten passade mina känslor och jag fick tröst. Guds vägar är outgrundliga.
 
John, som fick uppehållstillstånd nyligen efter 8 år i Sverige, behöver fortfarande våra böner . Kanske vi kan be "Fader, vi överlämnar John och familjen till dig. Låt dem få den hjälp de behöver genom den Helige Ande, för att kunna förenas så snart som möjligt. Låt att allt ske enligt Din vilja."
 
Jag kommer ihåg vad Christina från Dahlby skrev en gång, att hon ber när hon får brevet.  Det är det lättaste sättet och då får familjen många böner. Christina själv behöver våra böner. Som jag nämnde tidigare kommer hon att sälja huset, som hon har bott i i 46 år. Det är inte lätt med alla minnen och allt som ska ordnas, speciellt när man är ensam.  Hon planerar att sälja huset under hösten. "Må Herren se till att allt ordnar sig till det bästa och att Christina får tröst och nytt liv i ett nytt hem.
 
Prayer always encourages us and makes us a bit stronger. Prayer works in God’s time and this is a challenge always to our faith and love.
Bön uppmuntrar oss alltid och gör oss lite starkare. Bön verkar i Guds tid och detta är alltid en utmaning för vår tro och kärlek.
Fr. Donal Neary S.J.
 
Pax Christus
 
Varma hälsningar;
Colette






Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?