2012-07-08

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Idag, den 8 juli, har jag nyss avslutat min timme för ständig bön för äktenskap och familj.  Jag hade en fin timme, där jag lät Herren inspirera mig om vem jag borde be speciellt för. Den här gången har jag bara använt häftet för att be min favoritbön: "Fyll varje hem med Din kärlek. Må vart av ett av dem bli en plats fylld av din närvaro, en källa som förmedlar din frid." Jag bad förtås för vårt jubileum den 1 september, att Herrens hand vilar över allt och att många blir kallade och svarar på kallellsen att komma dit. Tacksam om ni kommer ihåg att be för dagen också, för utan Herren kan vi inte göra något.
 
Många har uppskattat följande citat från förra veckans brev, som har hjälpt mig också:
"Prayer always encourages us and makes us a bit stronger. Prayer works in God’s time and this is a challenge always to our faith and love."
Bön uppmuntrar oss alltid och gör oss lite starkare. Bön verkar i Guds tid och detta är alltid en utmaning för vår tro och kärlek.
Fr. Donal Neary S.J.
 
Varma hälsningar från ett varmt men regnigt Karlstad.
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?