2012-07-22

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Vi har varit borta under veckan och bland annat varit i en by där vi bodde i 5 år "för länge sedan".  Vi gick förbi vårt gamla hus och börjage återuppleva gamla tider, när vi träffade en kvinna,  som gick på gatan. Vi kände igen varandra. Hennes dotter och vår Linnea hade lekt tillsammans. Vi hade också träffats några stycken hos byns präst och hans fru och diskuterat biskop Martin Lönnebos brev. Hon berättade för oss att hennes man hade dött av cancer för 3 år sedan och nu hade hon själv cancer. Tacksom om ni ber för henne. Det kändes riktigt sorgligt när hon berättade detta.  Hon sade också att det nu bara finns en fåtal familjer kvar från den tiden och att många  hade gått skilda vägar. Tidigare under veckan hade jag haft en känsla av hopplöshet och undrade om det var värt att hålla  på med bedjandet så här. På en gång kände jag att ständig bön för äktenskap och familj är viktig och jag får inte vika.  Det var som om Herren skickade en ängel att tala mig tillrätta. Nu  vill jag be er alla att kolla om inbjudan till jubileumsträffen finns på anslagstavlan i Kyrkan. Om den inte finns där är jag tacksam om ni pratar med samordnare eller kyrkoherden och ser till att informationen når ut till församlingen.
 
Guds vägar är outgrundliga;
Gods ways are mysterious.
 
Varma hälsningar,
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?