2012-09-22

 

Veckobrev

Hej allihopa;

Nu kommer Fr. Johnny´s brev igen. Det blev inget förra veckan. Jag trodde Fr. Johnny hade blivit sjuk, men det var hans dator som hade kraschat.  
 
Eva-Britt Ragvald, samordnare i Jönköping, har skrivit en väldigt fin redogörelse av dagen i Stockholm. Se nedan.  Hoppas ni har tid att begrunda Eva-Britts brev. Jag är personligen väldigt tacksam för och blev stärkt av vad hon skrev. Jag var inte så mottaglig den dagen, eftersom det fanns mycket att ordna runt omkring.
 Två personer vill ha förböner:

"Bed för mig och min fästmö. Att vi hittar tillbaka till varandra och åter vågar tro på en framtid tillsammans." 

"Be för ett kristen par, helande i relationen, så att det planerade bröllopet kan ske nu Be att allt fruktan blir borta."

O God,source of our being. I am filled with gratitude for the gift of Jesus` own life offered to me when I gather with your people around your table. Open my heart to the depth of your love, to the bread of life that is your Son, and to the movement of the Spirit in my life.
O Gud, källan till vår existens. Jag är fylld av tacksamhet för gåvan av Jesus' eget liv, som erbjuds mig när jag samlas med ditt folk vid ditt bord. Öppna mitt hjärta till av din kärleks djup, till livets bröd, som är Din Son, och till Andens rörelse  i mitt liv.

Varma hälsningar;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?