2012-09-30

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hoppas det har varit en bra vecka trots höstmörkret. Jag känner att dagarna bara försvinner och jag får inte gjort vad jag vill ha gjort. Jul får dröja lite.
 
Kerstin har hört av sig. Ni kommer ihåg att jag skrev om henne och Andreas för ett par veckor sedan. Hon skrev bland annat:
"Är glad att vi nu får förbön genom bönekedjan." 
Må Kerstin och Andreas känna sig burna av våra böner under hela graviditeten.
 
Christina, som jag får mest stöd ifrån när det gäller Fr. Johnnys brev, kommer ofta med uppmuntrande ord och det är viktigt, annars skulle jag undra om någon läste de här breven.
Jag är mycket tacksam för henne. Hon har nyss flyttat från sitt hus till en lägenhet. Hon skrev:
"Nu bor jag i min lilla tvårummare i Malmö. Det är så skönt, fast jag ännu inte packat upp alla flyttkartonger. Nästa söndag kommer mitt hus att visas för hugade spekulanter. Gud give, att det blir sålt fort. Jag ber dagligen till den helige Josef om en lyckad utgång av försäljningen."
Herre, låt huset bli sålt snarast till den rätte spekulanten och må Christina trivas i sitt nya hem och snart känna sig hemma där.
 
O God,source of our being. I am filled with gratitude for the gift of Jesus` own life offered to me when I gather with your people around your table. Open my heart to the depth of your love, to the bread of life that is your Son, and to the movement of the Spirit in my life.
O Gud, källan till vår existens. Jag är fylld av tacksamhet för gåvan av Jesus' eget liv, som erbjuds mig när jag samlas med ditt folk vid ditt bord. Öppna mitt hjärta för din kärleks djup, till livets bröd, som är Din Son, och till Andens rörelse  i mitt liv.
Loyola Press

Varma hälsningar,
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?