2012-10-28

 

Veckobrev

Hej allihopa;

Förra veckan, när jag nämnde "trons cirkel", som Fr. Johnny talade om den 1 september, lämnade jag ut någonting väldigt  viktigt.  Jag skulle ha skrivit så här: Han talade om Trons Cirkel. Det börjar med gemenskap, som  leder till bön, som leder till omvändelse som leder till hängivenhet och så tillbaka till gemenskap igen. Tyvärr blev ordet omvändelse utelämnat. Ifall ni inte har haft tid att läsa det, finns Eva-Britt Ragvalds sammanfattning här.
Kerstin har hört av sig.  Hon är glad att vi kommer ihåg dem i våra förböner.  Hon har blivit förkyld för andra gången och känner sig mycket trött, har inte nått sin normalvikt än.
Hon är i vecka 21 nu. Hon har några timmar på morgon och förmiddag, när hon känner sig lite piggare.  Allt är bra med barnet. De behöver verkligen våra böner. Det kan inte vara så lätt för Andreas heller. Vi hade ett trevligt samtal och hennes röst var ljus. Jag tycker att hela deras historia är ett bevis på att Herren hör bön. Må de känna sig burna av Herren under hela graviditeten.
Jag fick följande från Alica och det gjorde mig glad:
"I am so sorry to hear about your friend's husband and I will keep them in my prayers, as well as your son.  My husband and I were discussing our will this weekend and your friend's sentiment
about having such a wonderful husband, even in her time of sorrow, is very beautiful and really expresses what I was thinking this weekend.
Idag är det en underbar, solig dag!
Spirit of God, fill me with your wisdom,
that I might more readily recognize your presence.
Strengthen me to heed your movement in my life,
that I may experience deeper joy.

Helige Ande, fyll mig med din visdom,
att jag blir mer redo att känna igen din närvaro.
Styrk mig i att lyssna  till din rörelse i mitt liv,
att jag må erfara djupare glädje.
Loyola Press

Varma hälsningar;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?