2012-12-02

 

Veckobrev




Hej allihopa;
 
Här kommer Fr. Johnny´s mail igen.  Jag fick ingenting förra veckan, så jag kontaktade  Fr. Johnny igår och han sade att det var flera som inte fick det.
Han har haft problem igen.  Det är underbart att  han alltid ber för alla vi, som är med i ständig bön.  Hans brev är inspirerande och uppmuntrande.
 
Vi besökte nyligen vår dotter, Linnéa, med familj. De har köpt hus nu och flyttar i  januari till Bromma.   Barnen börjar på ett nytt dagis på måndag, i närheten av huset. Det blir en omställning för dem.
Tacksam om ni ber en bön, att de kommer att känna sig hemma med sina nya kompisar och att allt ska gå bra för dem och föräldrarna.  Benjamin och Rebecka  kommer att vara hos oss några dagar under flyttningen.  Francis och Erikas son, Casper, fyllde 6 månader den 10 december och gör allt vad han kan för att nå saker, så snart kryper han. Han är en glad liten kille.
 
Kerstin skrev följande bland annat under veckan:
 
"De senaste två undersökningarna visar att barnet ligger lite över normalkurvan i sin tillväxt. Det är ju fantastiskt med tanke på att jag själv inte direkt har gått upp i vikt. Jag är fortsatt mycket, mycket trött och kämpar med det vardagliga. Det är inte heller lätt för Andreas. Men havandeskapet framskrider och i början av december är det tre månader kvar tills barnet kommer. Har träffat en bra kurator som ska ta reda på vilka möjligheter till hjälp vi har när barnet väl är fött".
Kerstin är väldigt glad att vi ber för dem. Må Kerstin och Andreas  fortsätter att känna sig burna av våra böner. Jungfru bekydda barnet och föräldrarna och låt din Helige Ande inspirera alla som hjälper dem.
 
Lord Jesus help me to be a more faithful witness in all that I say and do, no matter who is with me or where I am.
Herre Jesus, hjälp mig att vara ett ännu trognare vittne i allt, som jag säger och gör, oavsett vem som är med mig eller var jag är. 
Loyola Press
 
Jag önskar oss alla en välsignad Advent i väntan på Jesus ankomst vid jul.
 
Varma hälsningar,
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?