2012-12-08

 

Veckobrev

 
Hej allihopa;
 
Här kommer Fr. Johnnys brev idag, den 8e december, Marias stora festdag och Karlstads bönedag.  Jag hade min tid imorse kl.7.00  Tyvärr gick det lite trögt för mig idag. Jag har varit väldigt förkyld och lite hängig.  Jag lyckades komma upp ur sängen och dricka en kopp te först, men glöden fanns inte. 
Jag bad rosenkransen för alla intentioner, men det mesta av tiden var jag bara tom. Fr. Johnnys ord kom tillbaka till mig, att när det är svårast, då kan det vara den bästa tiden för Gud och det kan bära rik frukt. Jag tröstar mig med detta.
Robert Feely skickade följande sorgliga meddelande till mig om Fr. Erwin Bishofberger S:J: Må han vila i frid. (Mera här.)

"Father Erwin has passed away on Wednesday in his room at St.Eugenia.  We will all miss his wisdom, his simple but serious personality and his joyful and contagious laugh.

We thank the Lord Jesus for his life!

In united prayer,
Robert
p.s. Please see his last sermon from last Sunday the 1st Sunday in Advent .


Pater Erwin har avlidit på Onsdagen i sitt rum.

Vi kommer alla att sakna hans visdom, enkla men allvarliga personlighet och hans glada smittsamma skratt.
Vi tacka Jesus för hans liv!"

 
Theresia är tacksam för bön för följande:
 "Jag önskar förbön för ett par saker;
• Min hälsa, att värken blir bättre ( har fibromyalgi )
• Relation mellan mej & min dotter men också för att stärka alla relationer.
• För ekonomi. Att det ska ordna dig.
( jobbigt att jämt vara orolig).
Tack/ Theresia"
 
Sist men inte minst får vi inte glömma Kerstin och Andeas. Tiden går fort, men de sista månaderna innan förlossningen brukar vara de jobbigaste. Må Herren vara med dem.
 
Our Lady of the Way, show me the way to reach the Father at the side of your son.
Vår Fru av Vägen, visa mig vägen till Fadern vid sidan av din Son.
Loyola Press idag.
 
Varma hälsningar.
Colette
 
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?