2013-01-07

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Tyvärr är jag lite sen med brevet den här veckan.  Vi har haft två trevliga och intensiva veckor med 2 av våra barn och barnbarnet Casper, som har namnsdag idag.  Jag har blivit inspirerad på många olika sätt, men tror inte att jag kan skriva om detta just nu. 
 
Nu, vid årets början, tror jag att det är en bra tid att satsa på nya bedjare. Det bästa och nästan enda fungerande sättet är genom personliga kontakter. Man kan visa listan och bönehäftet och säga att vi ber den här dagen varje månad för äktenskap och familjer, skulle du vilja vara med? Det är trons år och tron måste gå vidare till nästa generation och, som Johannes Paulus sade, "Mänsklighetens framtid ligger i familjens händer". Vi måste få så många unga familjer som möjligt med. Det spelar ingen roll om det finns fem eller sex bedjare på samma timme.

Jag hörde en intervju med en präst i Vatikanen (Fr. Lombardi, tror jag), som sade att det som bekymrar Påven Benediktus mest är inte att Islam sprider sig, utan bristen på religion i världen.
 
Fr. Donal Neary S:J från Irland har skickat en inspirerande reflektion, som finns på bloggen.
Tiden närmar sig för Kerstin och Andreas. Må de få den styrka, samt mänskligt och andligt stöd, som de behöver just nu.
 
O, Christ, Light of the World, whoever follows you will have the Light of Life. 
O Kristus, Världens Ljus, var och en som följer Dig får Livets Ljus.
Pray as you go 6 Januari.
 
Varma hälsningar under jultiden;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?