2013-01-21

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Nu känns det att Julen verkligen är över, som Fr.Johnny säger, men vad han säger sedan är en utmaning för oss.
 
Jag besökte i går Enköping och gick till Mässan där. Jag älskar den kyrkan. Den är så ljus och Mässan var vacker.  Evangeliet var "bröllopet i Kana, en av mina älsklingsställen i Bibeln.
Fr. Magnus repeterade många gånger  under predikan Marias ord till tjänaren; "Gör som Han säger. Så många gånger att det är svårt att glömma dem. Nu ska jag verkligen försöka lyssna till vad Herren säger till mig och vad Han säger till mig genom mina medmänniskor.
 
Christina från Dahlby och nu Malmö, har skickat följande till mig.
"Två gånger har jag i kyrkan under den senaste tiden hört följande bön, som jag tycker mycket om:
Bön efter kommunionen 30 december:
Gud, du som i sakramentet har berört vårt innersta,
låt dess kraft fullborda sin verkan i vårt hjärta,
så att vi genom att ta emot din stora gåva
blir mer och mer beredda för dess nåd.
Genom Jesus Kristus, vår Herre."
Jag har nyligen ringt till Kerstin.  Hon är väldigt svag och är på sjukhuset under veckan, för att få dropp. Vikten har gått upp lite grand, men bebisens kurva har varit normal hela tiden, men har gått lite neråt på sistone. Födelsen är beräknad till den 4e mars och hon längtar att kunna föda barnet själv.  Låt oss be för detta och att hon verkligen känner sig buren av våra och andras böner. Må den Helige Ande inspirera all vårdpersonal, så att Kerstin och Andreas får den mänskliga och andliga hjälp de behöver.

En väninna ringde mig sent igår kväll.  För ett tag sedan bad vi för en kvinna, som väntar på njurdonation.  Hon har varit på väg att få en ett par gånger, men det visade sig att ingen av dem stämde för henne. Igår kväll fick hon en hjärnblödning och blev tagen akut med helikopter till Uppsala. Tacksam om ni ber för henne. Hon har  utstått mycket, men är positiv och modig. Herre, var med henne och se till att hon får all den hjälp hon behöver.  Låt det dyka upp någon, som har en njure som passar henne.  Var med hennes familj  och låt Moder Maria vaka över dem och all sjukhuspersonal, som hon har kontakt med. Herre, hela henne till kropp och själ.

You open your hand, O Lord and fill every creature with blessings.
Du öppnar Din hand, O Herre och fyller varje varelser med välsignelser.
Pray as you go måndag.
Varma hälsningar;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.  
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?